Навчально-виховний процес ДНЗ № 5 "Віночок"
За 2012-2013 навчальний рік було проведено 4 педагогічних ради:
-
« Завдання педагогічного колективу на 2012 – 2013 навчальний рік »;
-
« «Впровадження в практику роботи дошкільного закладу програми розвитку дітей старшого дошкільного віку
« Впевнений старт » ;
-
Бінарні заняття, як один із засобів формування ключових компетентностей .Дотримання державних освітніх стандартів у практичній діяльності.», «Технологія розвивального навчання дітей дошкільного віку»;
-
« Підведення підсумків за 2012-2013 н.р. Готовність дітей до школи. Аналіз захворюваності. Завдання колективу на літній період ».
Більша частина питань стосувалась аналізу навчально-виховного процесу, затвердженню плану роботи і плануванню на наступний рік, розвитку творчих здібностей дошкільників і впровадженню ефективних засобів та сучасних технологій в навчально-виховний процес.
Висока якість дошкільної освіти свідчить про раціональну організацію режиму життя дітей, чергування навчальної з іншими видами розвивальної діяльності. В ДНЗ дитину поважають як особистість,люблять дітей, виховують з любов'ю.
З метою удосконалення навчально-виховного процессу пед.колектив використовував пед. спадщину Констянтина Ушинського, Василя Сухомлинського.
У 2012-2013 н. р. дошкільний заклад проводив два відкритих заходи для педагогів міста з метою пропаганди та розповсюдження досвіду роботи:
-
Семінар-практикум з трудового виховання «Моя лялька-мотанка ниточкою змотана»;
-
Семінар-практикум з розвитку мовлення «Розвиток мовленнєвої компетентності старших дошкільникі
У практичній роботі педагогічного колективу є свої відкриття, знахідки, які впливають на ефективність процесу виховання та навчання дошкільнят. Таким досягненням є досвіди роботи вихователів Радько О.Л. «Формування природничо-екологічної компетентності дошкільників «Вчити дітей любити й оберігати природу», Радіченко Н.В. «Розвиток пізнавальної активності дітей дошкільного віку в процесі ознайомлення з природою».
З метою удосконалення професійної майстерності педагогів в ДНЗ у
2012-2013 н. р. проводились традиційні та нетрадиційні форми методичної роботи :
- педагогічні читання : «Ігрова діяльність – основна форма навчання і виховання», «Організація навчально-дослідницької діяльності дошкільнят»;
- семінари: «Використання інноваційних технологій в старшій групі з громадянського виховання», «Чарівне орігамі», «Мандрівка ІКТ країною», «Книга – незамінний засіб духовно-морального виховання».
- майстер-класи : «Арттерапія, її функції», «Умови організації роботи з піском»;
- консультації : «Психолого-педагогічні критерії готовності дітей до школи», «Сенсорний розвиток дитини у новому Базовому компоненті», «Види, форми роботи з трудового виховання», «Організація пізнавальної діяльності дітей».
- семінари-практикуми : «Художня праця. Український оберіг лялька-мотанка», «Філософія для дітей і дорослих»; «Театрально-мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку», «Ділова документація інструктора з фізичного виховання. Устаткування та оформлення фізкультурного майданчика», «Пальчикові ігри, їх значення для розвитку молодших дошкільнят», «Конфлікти та їх розв’язання», «Сучасний навчально-виховний підхід до мовленнєвого розвитку дошкільників», «Розвиток мовленнєвої компетентності дошкільників під час роботи з картиною», «Права та обов’язки в казках та оповіданнях», «Організація та проведення ігор-драматизацій у дошкільному закладі», «Арттерапія. Її функції в педагогіці», «Сучасні прийоми ландшафтного дизайну в дошкільному закладі», «Система екологічного виховання дітей дошкільного віку», «Дихальна гімнастика, як засіб збереження здоров’я».
- колективні перегляди занять : Заняття з грамоти вихователь Стукан Т.М.
- Інтегроване заняття з народознавства вихователь Радько О.Л.
- Заняття з сенсорного виховання в ясельно-молодшій групі психолог Рихлюк Д.А.
У 2013-2014 навчальному році
вся робота була спрямована на вирішення таких завдань:
1.Впровадити в практику нові редакції Базового компонента дошкільної освіти;
2.Забезпечення умов для особистісного зростання кожної дитини з урахуванням її задатків , здібностей , індивідуальних психічних і фізичних особливостей;
3.Створення умов для розгортання і збагачення специфічних видів дитячої діяльності(ігрової,художньої,предметнопрактичної,пізнавальної,комунікативно-мовленнєвої,передбачати різноманітні форми освітнього впливу.
4.Заохочення батьків до участі в освітньому процесі на засадах рівності, партнерства і взаємоповаги.
За 2013-2014 навчальний рік було проведено 4 педагогічних ради:
1.Завдання педагогічного колективу на 2013-2014 н.р.
2.Орієнтованість сучасної освіти на формування життєвої компетентності.
-
Методика навчання мови сьогодні.
4. Підведення підсумків за 2013-2014 навч. рік.
З метою удосконалення професійної майстерності педагогів в ДНЗ у
2013-2014 н. р. проводились традиційні та нетрадиційні форми методичної роботи:
- педагогічні читання: «Організація навчально-дослідницької діяльності дошкільнят», «Формування астрономічних уявлень дошкільників засобами колективного проектування» («Таємниці космосу»).
- консультації: «Організація пізнавальної діяльності дошкільників»; «Новий підхід до планування»; «Здоров’язбережувальні та формувальні технології».
- семінари-практикуми: «Кров людини», «Розвиток здібностей під час навчання аплікації», «Формування економічної освіти у старших дошкільників».
- майстер-класи: «Створення мультимедійної презентації»; «Удосконалення інформаційної комунікаційної компетентності педагогів ДНЗ».
- круглі столи: «Застосування інтелектуальних мап у методичній роботі», «Лего конструктори в освітньому процесі».
-ділові ігри: «Ейдетика для дошкільнят. Програмовий розвиток пізнавальної активності дитини», «Шляхи успішної адаптації дитини до нових умов життя».
- колективні перегляди занять: Заняття з ознайомлення з природою (ст.гр.), заняття з сенсорного виховання (ясельно-мол.гр.).
- творча лабораторія : «Чарівне орігамі»
Педагоги постійно надають практичну допомогу батькам у вигляді консультацій та лекторіїв щодо організації життєдіяльності дітей.
Завідуючою систематично проводяться виробничі наради та бесіди з техперсоналом, на яких розглядаються питання : «Профілактика дитячого травматизму в ДНЗ», «Про результати роботи з оздоровлення дітей у дошкільному навчальному закладі», «Заходи та профілактика гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь серед дітей організованих колективів», «Культура побуту працівників», «Що потрібно знати про властивості отруйних рослин», «Діти з особливими освітніми проблемами», «Дотримання санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму».
Вихователі ДНЗ використовують сучасні наукові психолого-педагогічні досягнення, інноваційні технології під час проведення освітнього процесу:
-
Впровадження ідей виховання В.О. Сухомлинського в практику роботи дитсадка;
-
Впровадження ідей громадянського виховання дошкільнят;
-
Використання технології профілактики плоскостопості та сколіозу у дошкільнят.
Як результат інноваційних доробок вихователів – підвищення якості освітньої роботи і розвитку дошкільників. Про це свідчить проведений в кінці навчального року моніторинг знань дітей. Є покращення якості роботи з патріотичного, морального, валеологічного, мовленнєвого, художньо-естетичного виховання. Вихователі всіх вікових груп придбали розвивальні посібники з різних видів роботи з дітьми, роздаткові дидактичні ігри з метою використання їх на заняттях різного спрямування.
В ДНЗ у 2013-2014 н. р. педагогами проводилася експериментально-дослідницька робота за такими напрямками:
-
сенсорне виховання дітей раннього віку (вихователі Нєстєрова Н.І., Радько О.Л..);
-
використання пошуково-дослідницької роботи з дітьми дошкільного віку (вихователь Радько О.Л.)
-
мовленнєвий розвиток дошкільників ( вихователь Стукан Т.М.);
-
розвиток творчих здібностей дошкільників засобами пісенного і музично-танцювального мистецтва (муз.керівник Сінгаєвська Л.Ю.)
-
організація фізкультурно-оздоровчої роботи з дошкільниками з метою профілактики плоскостопості (фіз.інструктор Стукан Т.М.);
2013-2014 н.р. забезпечено всебічний розвиток дитини засобами різних видів діяльності. Сформовано у дітей сталий інтерес до пізнання навколишнього світу і себе в ньому через гру.
2014 – 2015 навчальний рік
За 2014-2015 навчальний рік було проведено 4 педагогічних ради:
-
Завдання педагогічного колективу на 2014-2015 навч. рік.
-
Розвиток мовлення в системі Монтессорі.
-
Моральне становлення дітей – головне завдання виховання.
-
Підведення підсумків за 2014-2015 навч. рік.
В ДНЗ №5 у 2014-2015 н. р. педагогами проводилася експериментально- дослідницька робота за такими напрямками:
-
Формування компетентності дошкільників у субсфері «Природа космосу» (вихователь Радько О.Л.);
-
«Громадянське виховання дошкільнят та його морально-етичний компонент».
-
З метою удосконалення професійної майстерності педагогів в ДНЗ у
2014--2015 н. р. проводились традиційні та нетрадиційні форми методичної роботи:
-
Педагогічні читання: «Громадянське виховання дошкільнят та його морально-етичний компонент».
-
Семінари: «Педагог – професія чи покликання», «Збереження наступності між ДНЗ та школою вимога часу», «Шляхи впровадження ідей В.О.Сухомлинського у практику роботи ДНЗ для вирішення проблем громадянського виховання дошкільників».
-
Консультації: «Інтеграція пошуково-дослідницької діяльності дошкільнят», «Робота з агресивними дітьми», «Адаптація дітей раннього віку до д/садка», «Найдієвіший інструмент виховання дитини – художнє слово».
-
Семінари-практикуми: «Мовленнєвий розвиток дітей дошкільного віку», «Навчання дітей переказуванню», «Креативний розвиток дитини як критерій ефективного використання педагогічних технологій».
-
Колективні перегляди занять: Заняття з математики (комплексне) в сер.гр., заняття з розвитку мовлення (комплексне) в сер.гр.
-
Круглі столи: «Розвивальне середовище»;
-
Ділові ігри: «Наступність у соціально-моральному вихованні старших дошкільників та молодших школярів »
Протягом 2014-2015 навчального року педагогічний колектив продовжував роботу з формування емоційного благополуччя дітей в ДНЗ та в сім’ї; з формування валеологічного світогляду та мотивації здорового способу життя з раннього віку; розвивав сталий інтерес до пізнання навколишнього світу і себе в ньому через гру. Вихователі мали можливість ознайомитися з суттю технології, яка полягає в залученні дитини до творчого пошуку та розвиває її здібності й творчий потенціал. Протягом року була опрацьована сучасна науково-методична та періодична література з питання навчання, виховання. Силами колективу був підібраний матеріал з музичної, хореографічної, театралізованої, образотворчої діяльності дітей дошкільного віку. Це активізувало всіх членів педагогічного колективу, сприяло підвищенню рівня їхньої педагогічної майстерності.